Praktikantams ir pradedantiesiems

Publikuota:

Atnaujinta:

ikea instrukcija

Vakar klientas manęs per "Skype" paklausė:
"Turime savo draugų rate tokią merginą, kuri turi aiškų talentą piešimui/grafikai/dizainui ir pan. Tačiau tokio darbo nėra dirbusi ir apskritai neturi reikiamų techninių įgūdžių. Nuo ko būtų logiškiausia jai pradėti?".

Surašiau detalią instrukciją, nes šį klausimą girdžiu dažnai. Tiksliau ne tiek šį klausimą, kiek gaunu prašymus atlikti praktiką (arba įsidarbinti) su nuliu praktinių įgūdžių. Ir vis tiek tenka atsakinėt "Nuo ko pradėt?".

Taigi:


  1. Reikia išsirinkt įrankius darbui.

    Grafinio dizaino industry standartas yra šios programos: Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign ir Sketch (pastarasis ne Adobe produktas)*.
    UI dizaino populiariausias įrankis yra Sketch, jį stipriai vejasi Adobe XD, Framer ir Figma.

  2. Pramokt tais įrankiais naudotis.

    Tą galima daryt savarankiškai (bandant, darant klaidas ir googlinant). Galima mokytis iš online turorialų, pvz.: Tutsplus.com, Lynda.com, Teamtreehouse.com). Aš asmeniškai mokiaus pats, dauguma mano darbuotojų irgi patys. Bet nesu tikras ar šiais laikais tai yra paprasčiausias būdas, kai yra gazilionai geros mokomosios info internete.

  3. Kopijuot.

    Kai jau šiokie tokie įgūdžiai yra verta pasižvalgyti po internetus, pvz. po dribbble.com išsirinkt kažką ir bandyt kopijuoti, nes cituoju Information architects: "...as much as seeing mistakes is always easier than doing things right, you will always see more with practical experience than from passive observation. There is no better training than imitation. When you learn to draw you do not primarily learn to move your hand, first you need to learn to perceive light and shadow as they really are, not what you think they are."**.
    Bandant kopijuot tikriausiai pasirodys kad tai padaryti geroookai sunkiau nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. O gerai išmokus kopijuot, bus gerokai lengviau kurt pačiam. Mano pažįstamų front-end programuotojų svarbi darbo dalis yra perkelt (nukopijuot) vaizdą kuo tiksliau iš Photoshop į HTML. Kurie kopijuoja tobulai, tiem ir dizainą kurt gaunasi labai neblogai (net visiškai nesimokius dizaino). Kurie kopijuoja prastai, neduok dieve pradeda patys kurt... Gaila, bet aš pats šitą tiesą atradau tik gana nesenai ;(

  4. Skaityt ir mokytis teorijos.

    Šitas punktas toks akivaizdus, kad jį daugiau ar mažiau suvokia visi. Ir netgi pradinių kursų profesinių mokyklų studentai paprastai turi ženkliai geresnius teorinius pagrindus nei praktinius įgūdžius. Taip jau pas mus veikia formalus ugdymas - teorija valdo. ;)

  5. Spręsti realias problemas.

    Lengvesnis kelias - atlikt praktiką įmonėje, kuri leidžia matyt kaip vyksta gyvenimas ir darbas joje, moko, dalinasi patirtimi, o ne vien numeta nykiausius darbus (pvz. taisyt korektūros klaidas).
    Sunkesnis kelias - iškart bandyt pačiam. Užsiregistruot 99designs.com ir/ar fiverr.com. Sėkmės atveju pavyks gaut ne tik patirties bet ir užsidirbt ;)

* - kurį įrankį rinktis kaip pagrindinį labai priklauso nuo konkrečios dizaino srities. Bent vieną iš jų puikiai valdant jau galima nuveikti labai daug.

** Čia ištrauka iš "Information architects" straipsnio Learning to see". Šitą straipsnį taip mėgstu, kad esu įsivedęs priminimą perskaityt jį kasmet. Taip gražiai surašyt nemoku, bet pasirašyčiau po kiekvienu žodžiu.

P.S. Galima būt puikiu dizaineriu ir apskritai kompu nesinaudot, viską piešt ant popieriaus ar ant lentos. Ypač kai kalbam apie UX dizainą. Bet IMHO čia jau po to kai moki atstumdyt tarpus tarp raidžių.